پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183715
دلايل افزايش قيمت ارز
تاریخ انتشار : 1394/09/03 17:31:09
نمایش : 1856
سيدکمال سيدعلي کارشناس ارزي ادامه داد: طي ماه هاي اخير تورم حدود ۱۵ درصد بوده بنا بر اين منطقا بايد آثار اين تورم را در نرخ ارز مشاهده مي کرديم ولي پيامدهاي رواني توافق هسته اي و اميدواري ها نسبت به گشايش مناسبات تجاري و بانکي و... تأثيرگذاري تورم را به تأخير انداخته بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيدکمال سيدعلي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، درباره علت افزايش قيمت ارز طي هفته هاي اخير گفت: انتظار عمومي اين بود که پس از توافق هسته اي روند اجرايي توافق سريع آغاز شود و تأثير خود را در حوزه هاي مختلف اقتصاد از جمله بازار ارز نشان دهد اما فاصله زماني ميان توافق و اجراي برجام طولاني تر از پيش بيني ها شده و همين مسئله اثرات رواني توافق را کم رنگ کرده است.


مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ادامه داد: يکي از حوزه هايي که انتظار مي رفت بيشترين تأثير را از توافق هسته اي بپذيرد، بازار ارز بود تا جايي که برخي گمان مي کردند اتفاقاتي مانند آنچه پس از پذيرش قطعنامه ۵۹۸ در بازار ارز شاهد بوديم دوباره تکرار شود ولي به علل گوناگون چنين اتفاقي نيفتاد و نرخ ارز تغيير چنداني نيافت.

معاون ارزي اسبق بانک مرکزي افزود: مسئولان و کارشناسان نيز دائما تأکيد مي کردند نمي توان و نبايد منتظر کاهش نرخ ارز باشيم چرا که عوامل ساختاري مؤثر در بازار اجازه اين کاهش را نمي دهد با اين وجود اما اثرات رواني توافق هسته اي، اثر تورم را در نرخ ارز خنثي کرد و قيمت ها براي مدتي ثابت ماند.

سيدعلي با اشاره به رويکرد صحيح بانک مرکزي در عدم دخالت مستقيم در بازار گفت: مسئولان دولت و بانک مرکزي به درستي اعتقاد دارند که بايد اجازه داد تورم اثر خود را در نرخ ارز بگذارد و نبايد نرخ را به صورت تصنعي پاين نگه داشت.

اين کارشناس ارزي ادامه داد: طي ماه هاي اخير تورم حدود ۱۵ درصد بوده بنا بر اين منطقا بايد آثار اين تورم را در نرخ ارز مشاهده مي کرديم ولي پيامدهاي رواني توافق هسته اي و اميدواري ها نسبت به گشايش مناسبات تجاري و بانکي و... تأثيرگذاري تورم را به تأخير انداخته بود.

مديرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: با بيشتر شدن فاصله ميان زمان توافق و اجراي برجام و کمرنگ شدن آثار رواني، تورم ۱۵ درصدي ماه هاي اخير در حال تخليه در بازار ارز است. به اين اعتبار نبايد افزايش نرخ را طي هفته هاي اخير خيلي غير معمول دانست.


مرجع : تسنيم
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html